چرا مردم بوشهر حسنوند را موفق ترین استاندار می دانند

اندیمشک موزیک - آهنگ،عکس،اس ام اس،فیلم،کلیپ،

تبلیغات سایت

 

چرا مردم بوشهر حسنوند را موفق ترین استاندار می دانند

به بهانه انتخاب حسنوند به عنوان موفق ترین استاندار بوشهر از نگاه مردم این استان

روز گذشته و طی یک نظر سنجی در یکی از سایتهای پر بازدید استان بوشهر، فریدون حسنوند از نگاه مردم این استان به عنوان موفق ترین استاندار این استان شناخته شد ؛ حال به دلایل این انتخاب میپردازیم.

اندیمشک پرس ، هادی گودرزی ؛ بیستم شهریور ماه سال ۹۱ ، حسنوند با تجربه سه دوره نمایندگی مجلس در حالی به بوشهر پا نهاد که همگان آمدن او را در سال پایانی دولت محمود احمدی نژاد را یک خودکشی سیاسی تحلیل می کردند. اما فریدون حسنوند در مراسم معارفه خویش شعار ۲۰ ساعت کار را سر داد و صراحتا تاکید که برای کار به بوشهر آمده و در این راستا از همه یاری طلبید.

حسنوند در همان روز اول با مدیران استان بوشهر اتمام حجت کرد و گفت: از مدیران اجرایی استان می‌خواهم هزینه‌ای را صرف سبدهای گل و پلاکارد نکنند و اوقاتی را که می‌خواهند برای ملاقات و تبریک صرف کنند به بازدید از پروژه‌های عمرانی بپردازند.

دقایقی که حسنوند پشت تریبون قرار گرفت و به طرح دیدگاه‌هایش پرداخت برای خیلی‌ها تعجب‌ آور بود که چگونه فردی می تواند بیست ساعت کار مفید در شبانه‌روز انجام دهد و از مدیران خویش نیز بخواهد که چنین شیوه‌ای را در پیش گیرند. برخی‌ها نیز این سخنان را بسان مدیران گذشته، عوامانه و تبلیغاتی سرشار از احساسات و یا به معنای تأکید بر فعالیت بیشتر تفسیر می کردند.

59658848834875686427



در هر حال حسنوند سکان استانداری بوشهر را به دست گرفت و اما دیری نپایید که استان بوشهر متوجه شد در حال تجربه‌ی جدیدی از کار و تلاش است.

استان بوشهر از زمان تصدی وی به تحرک وا داشته شد و آنوقت بود که همه‌ی مدیران مفهوم کار و تلاش شبانه‌روزی را از نزدیک درک کردند و متوجه شدند که حرف های حسنوند خیلی هم جنبه تبلیغاتی نداشته است.

فرصت‌ ها اندک و اعتبارات با توجه به شرایط اقتصادی کشور ناچیز بود. شاید نیاز بود تا چند صباحی طول بکشد تا حسنوند با فضای استان در ابعاد مختلف آشنا شود، آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند و بعد کاری برای توسعه استان انجام دهد. ولی روش و عملکرد او نشان داد که هم با برنامه‌ آمده و هم با شناخت کامل از استان بوشهر

فریدون حسنوند خود را وام دار ابوالفضل(ع) می دانست و بوشهر را شایسته محرومیت نمی دانست.

او در یک نشست خبری اعلام کرد که ملاکش شایسته سالاری و هدفش توسعه استان است و به هیچ کس باج نمی دهد.

هر چند در آخر دولت آمده بود و با مشکل اعتبار روبرو شد ولی با پیگیری های مستمر در طول ۹ ماه نخست خدمتش ۲۵۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۲۰۰ میلیارد افتتاح کرد و در این میان با انجام کارهای بزرگی همچون راه اندازی بیمارستان های شهدای خلیج فارس بوشهر و شهید گنجی برازجان، راه اندازی کلینک های تخصصی قلب و دندان پزشکی و داروخانه هلال احمر در حوزه ی سلامت، از سرگیری جهادی ساخت ورزشگاه ۱۵هزارنفری در حوزه ورزش، چراغانی نمودن ۱۲ کیلومتر سواحل شهرهای بندری و درختکاری در حوزه رفاهی، معرفی جزیره خارک به عنوان جزیره مقاومت و معرفی روستای چارک به عنوان کوچکترین روستای قرآنی جهان اسلام با حضور رییس جمهور، آشتی رسانه ای بر خلاف استانداران سابق و تلاش در اخذ مجوز روزنامه برای بوشهر و تجهیز مدارس استان در حوزه ی فرهنگی و آموزشی، تسریع در خدمات دهی به زلزله زدگان دشتی که تحسین رییس مجلس را نیز به همراه داشت درحوزه مدیریت بحران، الحاق ۲۷۰۰ هکتار زمین به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در حوزه صنعت، پیگیری ادامه فعالیت پروژه گذر ۷۵ متری شهر بوشهر در حوزه عمرانی و ارتقاء درجه استانداری بوشهر به درجه یک همچنین تلاش در جهت حضور مکرر رییس جمهور و مشاوران، معاون اول ریاست جمهوری و وزیران در بوشهر نشان داد که اهل کار و برنامه ریزی ست و ثابت کرد بومی تر از خیلی از کسانی بود که شعار بومی گری سر indexindex

حسنوند با جانمایی مکان جدید فرودگاه بوشهر پس از شش سال نشان داد که خواستن توانستن است. اما او چنان شیفته خدمت بود و برای بوشهر دوندگی می کرد که رسانه ها هم هوایش را داشتند و او را وارد حاشیه نمی کردند، هر چند به قول یکی از خبرنگاران حرفه ای استان بوشهر، حسنوند بسیار زیرک، باهوش و سیاستمدار است.

از دیگر جذابیت های حسنوند برای بوشهری ها ابتکارها و کارهای انسانی این استاندار هست، استانداری ۲۴ ساعته که با بازدیدهای سرزده از نقاط مختلف و برقراری ارتباط چهره به چهره با مردم، تجلیل از اصناف و گروه ها در مناسبت های مختلف از جمله تجلیل از پدران شهدا (پدران آسمانی) در روز پدر، کمک به بیماران کلیوی جهت پیوند کلیه و بازگشت به زندگی، حضور مستمر در میان زلزله زدگان و با برپایی جشن عروسی برای ۷۰ زوج بخش زلزله زده شنبه نشان داد از روح بزرگ و انسانی برخوردار است.

روزی که به بوشهر سفر کردم و شبی را میهمان استاندار حسنوند بودم چنان تا نیمه های شب با معاونینش غرق در بستن بودجه پایان ماه بود که فکر میکردم بعد از آن خسته شده و به استراحت خواهد پرداخت اما در ساعتهای بامدادین شب با هم قدم زنان در کنار ساحل خلیج فارس برای ارتباط چهره به چهره به دیدار مردم رفت و ساعتی در میان آنان با کمال خونسردی و فروتنی پیگیر خواسته ها و نیازهای آنان شد و من در آن شب محبوبیت ، پیگیری و خستگی ناپذیری حسنوند را به چشم دیدم.

13920909232902379_photol
ولی آنچه بسیار برای بوشهری ها جالب بود پیگیرهای جدی پروژه ها در ایام انتخابات ریاست جمهوری توسط ایشان بود که فارغ از هیاهوی تبلیغاتی درگیر رشد و توسعه استان بود. و تنها استانداری که بعد اعلام نتیجه انتخابات در جشن شادی طرفداران رییس جمهور منتخب شرکت نمود تا مانع از افراط گری  گروه های پیروز و بازنده شود.

و جالبتر اینکه حسنوند تا روز آخر استانداری پیگیر طرح منطقه آزاد بوشهر و گرفتن مصوبه آن در هیئت وزیران بود و همچنین مردم عسلویه بعد از سالها انتظار با پیگیری ایشان صاحب بیمارستانی شدند.

فریدون حسنوند بعد  از رفتن از استان بوشهر هرگز مردم خونگرم و دوست داشتنی این استان را فراموش نکرد و روزی که به عنوان نماینده شهرستان اندیمشک در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد طی پیامی خود را نماینده پنجم استان بوشهر در مجلس هم نامید.

نگاهی به کارنامه ۱۵ ماهه حسنوند در استانداری بوشهر/ از شعار تا عملکرد

سال ۹۱ سالی سخت از نظر مالی برای دستگاه‌های اجرایی بود و درصد تخصیص اعتبارات نیز پائین بود ولی حسنوند با تلاش‌ها و پیگیری‌های خود توانست اعتبارات خوبی را برای اجرای طرح‌های نیمه‌کاره استان بوشهر جذب کند و عملیات اجرایی این طرح‌ها را سرعت ببخشد.

بهره برداری از دو بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر و شهید صادق گنجی برازجان:

حسنوند می‌دید که دو بیمارستان بزرگ که در دولت نهم عملیات اجرایی آن شروع شده با پیشرفت قابل توجهی، میان راه رها شده است و اگر به همین منوال پیش بروند سال‌های دیگری نیز به طول خواهد انجامید که عملیات اجرایی آنها به پایان برسد. ولی حسنوند ساخت آنها را در اولویت قرار داد و این دو بیمارستان با فشارهای همه جانبه و تزریق چندین مرحله اعتبار، بالاخره به بهره‌برداری رسیدند تا شاهد تحولی بزرگ در بخش بهداشت و درمان استان باشیم.

علاوه بر این دو بیمارستان، چندین پروژه بهداشتی و درمانی دیگر نیز در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید که می‌تواند به بیمارستان فوق تخصصی جراحی قلب، کلینیک تخصصی دندانپزشکی، مرکز آزمایشگاهی غذا دارو، مرکز اعصاب و روان، مرکز ناباروری امید خلیج فارس و بخش آندوسکوپی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر اشاره کرد.

افتتاح گذر ۷۵ متری امام علی(ع) بوشهر:

گذر هفتاد و پنج متری که سال‌ها دغدغه‌ی مسئولان بود همچنان در حد یک مصوبه رها شده بود. حسنوند آمد و باتلاق‌ها و موانع را برطرف کرد، پل‌ها را یکی پس از دیگری آماده کرد و اینک این گذر استراتژیک که هم‌نقش پدافند غیرعامل را دارد و هم عامل مهمی برای جلوگیری از ترافیک شدید در ورودی بوشهر است در حال استفاده است.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری تنگک:

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری تنگک که از مصوبات سفر ریاست جمهوری بود مدت‌ها بود که نیمه تمام رها شده بود و عده‌ای نیز با سوء استفاده با تملک غاصبانه گذر ورودی مانع عداوم احداث ورزشگاه می‌شدند. اما این بار گویا قرار بود سرنوشت ورزشگاه به گونه‌ای دیگر ورق بخورد. زمان در تسلط تیم کاری حسنوند قرار گرفت و با تزریق بودجه و فراخوان پیمانکار، احداث ورزشگاه شتاب گرفت. فرصت‌طلبانی که می‌خواستند با غصب زمین برای خود سرمایه‌ای دست و پا کنند و راهکارهای به اصطلاح قانونی را نیز می‌خواستند طی کنند و از ابزار تهدید نیز استفاده کردند، این بار با قاطعیتی روبرو شدند که تصورش را نیز نمی‌کردند. به دستور حسنوند بلدوزرها به پیش رفتند و دیوارهای غاصبانه را یکی پس از دیگری تخریب کردند. تا مسیر ورودی به ورزشگاه در حد استاندارد باز باشد و مشکلی برای عبور و مرور تماشاگران وجود نداشته با شد. علیرغم همه کمبود بودجه‌ها، ورزشگاه مراحل آخر پایان عملیات اجرایی خود را گذراند و آماده بهره برداری شد.

fereydoun-hasanvand_m3
بهره‌برداری از جاده بوشهر – ریگ- گناوه

آرزوی همه مردم بود که روزی جاده بوشهر- ریگ به گناوه افتتاح شود و مسیر دو ساعته بوشهر – گناوه به نصف تقلیل پیدا کند و این کار توسط فریدون حسنوند در زمان تصدیش دراستانداری بوشهر محقق شد.

پاویون (اتاق تشریفات) فرودگاه بین‌المللی بوشهر:

هم‌زمان که فعالیت شبانه‌روزی برای افتتاح بیمارستانها صورت می‌گرفت، حسنوند از سایر پروژه‌های نیمه‌تمام نیز غافل نبود. پاویون یا اتاق تشریفات فرودگاه بین‌المللی بوشهر مدت‌ها بود که از عملیات اجرایی آن گذشته بود ولی همچنان نیمه‌تمام بود. در جلسه‌ای وزیر راه از مدیر کل فرودگاه بوشهر می‌پرسد تا چند مدت دیگر احداث این پاویون به اتمام می‌رسد؟ مدیر کل می‌گوید حدود سه ماه دیگر. آقای نیکزاد پیشنهاد می‌دهد که تلاش کنید تا یک ماه دیگر آن را به پایان برسانید. حسنوند در جمع حضور دارد ناظر این گفت و گوهاست. او که به انرژی و قاطعیت خود در انجام کارها اعتقاد و ایمان دارد با اطمینان می‌گوید امروز شنبه ۲۰ آبان‌ماه است تا چهارشنبه باید همه چیز آماده شود. خیلی‌ها این نظر حسنوند را یک آرزو یا یک اغراق مدیریتی تلقی می‌کنند که تا کنون از زبان خیلی‌ها شنیده‌اند و تحققش را بسیار دیرتر از آنچه که وعده داده شده مشاهده می‌کنند ولی گویا قرار است تاریخ بوشهر این ایام تجربه‌های جدیدی را در درون خود مشاهده کند. آقای گچکوب مدیر کل فرودگاه نمی‌داند چه پاسخی بدهد. وزیر راه، مسکن و شهرسازی از پلکان هواپیما بالا می‌رود تا هفته آینده ۲۷ آبان‌ماه مجدداً برای افتتاح بیمارستان بزرگ شهدای خلیج فارس به استان بوشهر سفر کند. حسنوند دست مدیر کل فرودگاه را می‌گیرد و دستورات لازم را به او می‌دهد. نگرانی او را از کمبود اعتبارات نیز برطرف می‌کند و می‌گوید این صحبت من شوخی نیست، با کسی هم تعارف ندارم. باید همه امکانات بسیج شود تا این پاویون تا آخر هفته آماده افتتاح شود. راهی برای مدیر کل باقی نمی‌ماند که تمامی ظرفیت‌های دستگاه اجرایی را بسیج کند او خانه و کاشانه و حتی اداره خویش را ترک می‌کند در محوطه‌ی ورودی پاویون که آن نیز به بازسازی و آماده سازی کامل نیاز دارد خیمه می‌زند و به صورت شبانه‌روزی کار را شروع می‌کند. استاندار نیز لحظه به لحظه فعالیت‌ها را رصد می‌کند شب و نیمه شب به پاویون سر می‌زند تا شخصاً در روند پیشرفت کارها قرار بگیرد. خیلی‌ها که وضعیت پاویون و محوطه ورودی، دیوارکشی و… را دیده بودند باورشان نمی‌شد که این کار در این محدوده زمانی انجام پذیرد با خود می‌گفتند ای کاش حسنوند اینگونه وعده ها را نمی‌داد. ولی هر صبحی که خورشید را دوباره تجربه می‌کرد شاهد تحولاتی بود که برای خیلی‌ها قابل باور نبود و بالاخره صبح شنبه بیست و هفتم آبان‌ماه فرا رسید و در میان بهت و تعجب مسئولان با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر راه، مسکن و شهرسازی پاویون دولت افتتاح شد تا اثبات شود که شعار «ما می‌توانیم» قابل وصول است و مهم این است که اراده‌های قوی پشت آن باشد.

سالن جلسات استانداری:

سالنی در خور شأن استانداری با استانداردهای لازم در استانداری وجود نداشت. حسنوند خاموش و بدون سر و صدا احداث این سالن را با پیشرفته‌ترین امکانات فنی آغاز کرد. کمتر از چهار ماه به طول نیانجامید که جلسات رسمی استانداری در این سالن برگزار گردید. برخی‌ها که در این مدت به استانداری نیامده بودند در تعجب بودند که این سالن کجا بوده که امروز از استانداری سر برآورده است.

سالن اجتماعات بزرگ بوشهر:

در کنار این سالن و با توجه به نیاز یک سالن اجتماعات بزرگ، احداث سالنی دیگر در حد فاصل هتل دلوار و مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی با ظرفیت حدود ۶۰۰ صندلی احداث شد.

نورپردازی ساحل بوشهر:

استاندار بوشهر نه تنها اهل تلاش و کار شبانه‌روزی بود بلکه اهل ابتکار و خلاقیت نیز هست. وقتی او ساحل زیبای خلیج فارس مشاهده کرد و متعجّب شد که چرا مردم در شب‌ها پشت به ساحل می‌نشینند.؟

چرا دریا تاریک است؟

حسنوند دستور نورپردازی ساحل را داد و مردم شبانه امواج زیبای خلیج فارس را در زیر درخشش نورها مشاهده کردند و گذر لحظات را در شب با لذتی دیگر تجربه کردند.

 ایجاد روشنایی معابر و سامان‌دهی مبلمان شهری:

ایجاد روشنایی معابر و سامان‌ دهی مبلمان شهری شهرهای استان خصوصاً شهر بوشهر یکی دیگر از دغدغه‌های حسنوند بود که گام‌های بسیاری خوبی خصوصاً در شهر بوشهر برداشته است.

کاشت هزاران اصله درخت:

کاشت هزاران اصله درخت در سراسر نقاط استان بوشهر گام دیگر بود در جهت تلطیف هوای سرشار از گرمای بوشهر که به دستور این استاندار انجام پذیرفت.

مجسمه شهید صادق گنجی:

مجسمه شهید صادق گنجی نیز داستان دیگری دارد که بیش از سه سال شهرداری با طرّاح و مجسمه ساز برازجانی قرارداد بسته بود که این مجسمه با جنس برنز ساخته شود ولی هر بار به بهانه نبود اعتبار ساخت این تندیس به تأخیر می‌افتاد. حسنوند آمد و عزم را جزم کرد و به‌ ناگاه شاهد برافراشتن قامت مجسمه‌ای از سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به طول ۴ متر در ورودی برازجان بودیم. اینگونه بود که لبخند رضایت بر لبان مادر شهیدان صادق گنجی و نادر گنجی و سایر علاقمندان به فرهنگ شهادت جاری گشت.

زلزله و سیل در دشتی و دشتستان

طی ۱۵ ماه حضور حسنوند در استان بوشهر شاهد وقوع سه مرحله بلایای طبیعی در استان بوشهر بودیم که زمین‌ لرزه شهرستان دشتی، جاری شدن سیل در شهرستان دشتستان و همچنین بعد از آن زمین لرزه در شهرستان دشتستان را می‌توان به عنوان سه حادثه تلخ استان بوشهر عنوان کرد که در هر یک از این حوادث تعدادی کشته و یا زخمی شده اند.

در نخستین لحظات وقوع زمین لرزه در شهرستان دشتی که موجب خسارات مالی و جانی فراوانی شد، استاندار بوشهر در محل حادثه حضور یافت و با برگزاری نشست شورای مدیریت بحران در محل حادثه و حضور شبانه‌روزی همه مسئولان به مدت چند هفته در منطقه زلزله‌زده، بحران زلزله در این شهرستان به خوبی مدیریت شد.

پس از پایان امداد رسانی و با آغاز عملیات بازسازی مناطق زلزله زده نیز شاهد حضور استاندار و سایر مسئولان در محل و همچنین پیگیری‌های گسترده برای تسریع در ساخت و سازهای این منطقه بودیم.

دو حادثه سیل و زمین‌لرزه نیز طی این مدت در شهرستان دشتستان روی داد که باز هم شاهد مدیریت بسیار خوب و پیگیری های مستمر استاندار بوشهر در محل بودیم تا حسنوند، استان بوشهر را به استانی آماده برای مقابله با مواقع بحرانی تبدیل کند.

img_7434_copy_1



1823_205



دهکده قرآنی روستای چارک:

وقتی قرار شد رئیس جمهور در یکی از روستاهای کشور با حضور خود هزاران پروژه به ثمر نشسته را افتتاح نماید، حسنوند با پیگیری‌های مکرر و رایزنی‌های پیوسته موفق شد این موقعیت ویژه را در انحصار استان بوشهر قرار دهد. روستایی که می‌بایست محل حضور رئیس‌جمهوری باشد بسیار مهم بود. حسنوند با مشاوران خود نشستی را برگزار کرد و نگاهی به سراسر استان افکند سرانجام برخی روستاها انتخاب شدند و قرار شد در نهایت یکی از این روستاها به تصویب نهایی برسد. دیروقت بود که استاندار پس از ساعت‌ها کار و فعالیت به منزل رفت. دغدغه‌های کار و فعالیت خواب را از چشمان او گرفته بود. هر چند در بستر دراز کشیده بود ولی باز هم گویا از انتخاب نهایی روستا راضی نشده بود. در عالم ذهن خود مجدداً روستاها را به تصویر کشید به ناگاه عمق نگاهش به شهرستان دشتی و روستای چارک دوخته شد.  روستایی که مردمانش به صوت داودی مشهور هستند، مردمانی که دلبخاته‌ی اهل بیت و تربیت‌ کننده ده‌ها قاری و متخصص قرآن هستند. به همین خاطر این روستا به نام «دهکده قرآنی» نام گرفته بود. او خود روز عاشورا به این روستا رفته بود و از نزدیک عشق و محبت مردم روستا در عزاداری هایشان برای سرور و سالار شهیدان را مشاهده کرده بود. دیگر جای تردید نبود با خود گفت اگر خدمات ویژه ای باید به یک روستا تعلق بگیرد و در یک روز تاریخی یکی از روستاهای کشور تبدیل به قلب کشور شود و از آنجا رئیس جمهور مستقیماً با مردم ایران سخن بگوید باید روستای چارک باشد. از بستر برخاست و بی درنگ به معاونان خویش زنگ زد و گفت: آنچه که به دنبالش بودیم روستای چارک است و از فردای آن برنامه ریزی ها شروع شد. چند روزی بیش طول نکشید که چارک آن  روستای دور افتاده و محروم از بسیاری  از امکانات تبدیل به یک روستای برخورداری شد که برای خیلی ها در رویا نیز در این فاصله ی زمانی قابل تحقق نبود. تکمیل  پروژه ی آب و برق رسانی، آسفالت کوچه ها، لوله کشی گاز، زمین چمن ورزشی، پاکسازی و آذین بندی روستا به طور گسترده، افتتاح آموزشگاه، احداث پارک بازی برای کودکان و بسیاری از امکانات دیگر نتیجه تلاش شبانه روزی و بسیج بسیاری از امکانات استان بود.

روستای چارک در دهه ی فجر تولد دیگری یافته بود و مردمان آن در پوست خود نمی گنجیدند و بدین گونه بود که با حضور رئیس جمهور و سایر مسؤولان انقلاب عمرانی در چارک صورت گرفت. این طرح که به عنوان یک الگوی موفق در عمران و آبادی روستاها معرفی شد. باعث شد تا در سال ۱۳۹۲ نیز حدود ۳۰ روستای استان با همین شیوه مورد تصویب قرار گیرد که باز سازی و ساخته شوند. تکمیل و افتتاح بسیاری از پروژه ها که نمونه های آن ها را در هفته دولت امسال مشاهده کردیم نمونه ای دیگر از پیگیری های آقای حسنوند است که اگر به یکایک آن ها پرداخته شود از مرحله ی این گزارش و همچنین خوانندگان گرامی خارج خواه شد.

fereydoun-hasanvand_m15



اما همه ی کارهای حسنوند در حوزه ی عمرانی نبود. او به مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی رفاهی کارکنان نیز توجه ویژه ای دارد.

انتخابات یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا یکی از باشکوهترین و سالم ترین انتخابات بود. استاندار همه ی امکانات لازم در اختیار متولیان دست اندرکاران انتخابات قرار داد تا آن ها بدون هیچ دغدغه ای بتوانند انتخاباتی سالم و به دور از حواشی برگزار کنند که همین گونه هم شد به طوری که کمیته آموزش ستاد انتخابات استان در کشور مقام اول را کسب کرد. ستاد انتخابات در بهترین مکان استانداری استقرار پیدا کرد به طوری که شاید در کشور نظیری برایش نتوان یافت.

حسنوند به همه ی مدیران دستگاه های اجرایی و دست اندرکاران تأکید کرد که هیچ کس حق ندارد به نفع کاندیدایی به فعالیت بپردازد. خود نیز بدین گونه عمل نمود.

تعامل با اهالی رسانه

حسنوند از همان روزهای اول که آمد اساس کار را با تعامل با رسانه ها گذاشت دست های مهربان خویش را به سوی آنان دراز کرد با آنان جلسه گذاشت و از آن ها خواست تا مدد کار مدیران در خدمت رسانی باشند. نقدهای دلسوزانه آن ها را خریدار شد و در تقابل  با آن ها قرار نگرفت. از آن ها حمایت کرد و در مهمانی ها بر سر میز غذا دوستانه با آن ها هم کلام شد و انصافاً رسانه های استان نیز از حسنوند به گرمی استقبال کردند، از او حمایت کردند و اگر نقدی هم کردند دلسوزانه و در جهت ایجاد زمینه خدمتگزاری بهتر بود

تجلیل از اقشار مختلف

حسنوند در زمان تصدی استانداری بوشهر سه دوره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود، او سال ها با مردم زیسته و انس داشته لذت خود را با مردم بودن احساس می کند از این رو او پس از آنکه استاندار هم می شود باز هم ارتباطش را با مردم قطع نمی کند.

برگزاری جلسات متعدد با اقشار مختلف، همچون خانواده های محترم شهدا، اعضای کمیته امداد، ورزشکاران، قاریان قرآن و اعضای هیأت های مذهبی، هنرمندان، اصحاب رسانه و حتی با صرف شام جزیی از برنامه های استاندار بوده است.

حمایت از کارمندان استانداری

حمایت های آقای حسنوند از کارمندان استانداری موجب ایجاد رضایت نسبی آنان شده است ایجاد محافل انس و صمیمی با خانواده های کارمندان و صرف شام و همراه با برگزاری برنامه های فرهنگی به مناسبت های مختلف تجربه های جدیدی بود که کارمندان استانداری با خانواده هایشان که در یک سال اخیر مشاهده کرده اند.

فعالیت های فرهنگی

یکی از اقدامات موثر آقای حسنوند توجه به فعالیت های فرهنگی است هر چند در سال ۱۳۹۱ اعتبارات فرهنگی به طور کلی حذف گردید ولی باز هم استاندار از پای ننشست و تا آنجا که امکان داشت نگذاشت برخی از برنامه های مهم فرهنگی برگزار نشود. برگزاری روز خلیج فارس آن هم با حضور معاون رئیس جمهور و مسؤولانی از وزارت امور خارجه، برگزاری روز ۱۲ شهریور سالروز شهادت شهید رئیس علی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس برگزاری مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی شعر فجر در جزیره خارگ و حمایت از سایر برنامه های فرهنگی و ایام الله همچون دهه ی فجر، دهه ی کرامت، دهه امامت و ولایت، ایام فاطمیه، شهدای گمنام، هفته ی معلم و….. برخی از فعالیت های آقای حسنوند در حوزه فرهنگ و هنر بوده است.

fereydoun-hasanvand_m9



ایجاد امنیت در استان

یکی از فعالیت های اساسی آقای استاندار حسنوند در حوزه ی امنیت استان بوده که با همکاری شورای تأمین، دادگستری و نیروی انتظامی توانستند، با دستگیری و مجازات افراد شرور با سابقه، امنیت را در حد بالایی به شهرستان های استان برگردانند.

استان بوشهر در حال حاضر یکی از امن ترین استان های کشور می باشد و همه ی اینها به مدد تلاش برای ارتقاء روستا ها و بخش های استان و یکی از دغدغه های آقای حسنوند ارتقا سطح استان بوشهر می باشد. در دوران مدیریت ایشان، علاوه برآنکه استانداری بوشهر یک درجه ارتقاء یافت و یک معاونت به نام معاونت انرژی به معاونین استانداری اضافه گشت. در سال ۹۱ شاهد ارتقاء بخش عسلویه به شهرستان و تبدیل چندین روستا به شهر و تبدیل دهستان آبدان به بخش بودیم. در همین رابطه طرح های دیگری نیز به وزارت کشور ارسال گردید که در دولت روحانی پیگیری و به سرانجام برسند.

متن را با خاطره جالبی از یک خبرنگار بوشهری به پایان میرسانم:

وقتی که نه ماه از حضورش در استان بوشهر می گذشت با ارسال پیامکی با معرفی خود خطاب به ایشان نوشتم: چرا در پایان دولت به بوشهر آمدی!؟ و الان با تغییر دولت دیگر چرا این همه پیگیر کار هستی!؟

و او پاسخ داد: علم ابوالفضل افتادنی نیست، باید برای مردم کارکرد و نگاهت به آسمان ها باشد نه حرف مردم.

و شاید اینها بخشی از دلایل انتخاب مردم قدر شناس بوشهر به عنوان موفق ترین استاندار این خطه باشد.